Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

20 aug. 2008

LICHIOR DE CAISE


Cum si acesta "licoare" este foarte apreciata la noi in Familie,am facut si anul acesta citeva "sticlute",asa de degustare.Ca incet incet "baba cu colacii" sa dus.Totul s-a scumpit si "luxul" de a n-e permite una alta,devine tot mai putin si mai rarut....pacat ,dar asta este!!!!!
Cum ziceam ,am facut acest lichior,deoarece este asa de fain,fructig la gust si poate varia,de la metoda clasica de a-l consuma ca atare,sau cu o caciulita de frisca deasupra,sau chiar in iarna putin incalzit si cu o caciulita de frisca deasupra si chiar si in prajitui sau peste prajituri.
Totul este ca ,"CAISELE" sa fie bine coapte si de calitate.
Deci reteta;
INGREDIENTE:
(eu nu am cintarit ,dar pun cantitatile cu aproximatie,bazindu-ma pe 1 kg)
- 1 kg caise
- 1/2 kg zahar(chiar mai mult sua mai putin,fiecare cum doreste)
- 500ml apa
- 300 ml alcool 80%(aici poate varia cant. in functie de dorinta fiecaruia.Se poate folosi si vodca si rom alb.)
- simburii caiselor
- eventual daca doriti si aveti,citva stropi de esenta de migdale amare/Dr,Oteker)
- 1lc rasa cu sare de lamiie
MOD REPARARE:
Caiselor in prelabil spalate, li-se cresteaza coaja si se oparaesc cu apa clocotita.Dupa 5 -10 minute se scurg si se descojesc,iar coaja se pune deoparte.Pulpa fructului(nu mai stiu cine ma intrebat de ce ii spun "pulpa?"- pai asa am citit in niste carti de bucate mai vechi si asa mi-am lasat si in vocabularul meu personal....)se pune la fel deoparte.Simburii caiselor(nu toti,1/3 din cant. lor ,ajunge) se sparg, miezul lor se curata de coaja,dupa care se adaoga peste coaja caiselor.
Apa(eu am folosit restul acela de apa care a ramas dupa oparit si scurs)se pune intr-o oala pe foc ,se adaoga zaharul,cojile cu simburii si pulpa de fruct a caiselor + lc cu sare de lamiie si eventual aroma de migdale daca doriti.
Totul se fierbe pina ce da in clocot si zaharul sa topit.Dupa fiert se mixeaza totul la blender pina devine ca o un sirop mai gros
Se trece printr-o sita/strecuratoare fina si se lasa la racit.
Dupa racire se adaoga ca. 300 ml accool 80% sau vodca.Aici cantitatea de alcool poate varia in functie de cum doreste si are fiecare.
Eu am cumparat din RO. alcool pina anul acetsa.dar de multe ori am facut si cu vodca si cu rom alb,care nu aveau asa multe procente de alcool si trebuia sa pun mai mult.
Dupa ce se amesteca cu cantitatea de alcool dorit ,eventual si zahar dupa dorinta se pune in sticle curate si bine astupate si se poate consuma imediat.

Un comentariu:

Unul din multi! spunea...

La 31 iulie, 2008 19:35 , Edith a spus...

Laura, cred ca e o nebunie lichiorul asta! :)

~~~~~~~~~~~~~

La 06 august, 2008 01:04 , Laura `s Leckereien a spus...

Edith,daca ai fii mai aproape te-ai convinge singura.
Acum 2-3 ani am baut ceva asemenator aici la noi in Austria si mi-am zis ca o sa incerc si eu.Ei ,am reusit ceva asemenator si foarte fain.Acum depinde foarte mult de fructe.
Ori cum,invitatia sta deschisa...cine stie poate vreodata.... chiar vei gusta(hihi)
Pup dulce :)

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate