Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

28 aug. 2008

LANGOSI DIN ALUAT DE DROJDIE SI CARTOFI FIERTI

Prietena mea Cali,mi-a povestit ca Oma ei,face niste Langosi TEROARE de buni.Ei din vorba in vorba, mi-a facut asa o pofta ca am rugat-o sa-mi dea reteta.Si cum rugamintea mea nu a fost de prisos mi-a postat reteta pe Forumul Culinar. Doamne,asa de faini au fost langosi,moi siiiiii,si...ma apuca o pofta iarsi...hihi..

CALI~

Cu siguranta ca in curind o sa pun reteta in practica.
Deci aici reteta,scrisa original de Cali;
"Draga mea uite aici reteta promisa.
Ingrediente:
 - 1kg faina alba
- 350g cartofi fierti si dati pe razatoare
- 35g sare 
-  1 cub drojdie (la mine 1 cub are 42g, dar eu am folosit doar 20g)
-  1 ls zahar
-  ca. 500ml lapte( asta vezi tu la framantat in asa fel sa obtii un aluat ca de cozonac sau chiar mai moale)
- 2 oua la care albusele se bat spuma
- 50g ulei pt framantat.
Mod preparare:
 Cartofii fierti si rasi( sa nu fie fiarbinti cand faci amestecul, max 40°C) se amesteca cu sarea si galbenusele, se adauga albusele spuma, drojdia dizolvata in lapte cu zahar ( cu 20 de minute macar inainte sa incepi framantatul). Aluatul incepi sa-l framanti dupa ce l-ai potrivit de lapte, adica sa fie ca aluatul de cozonac si in timp ce framanti trebuie sa-ti inmoi mainile in ulei. ( sau sa torni cate putin in cuva robotului )
"Te rog sa ma scuzi ca nu-ti pot da cantitatea de lapte exacta dar asa am primit reteta. In fine nu cred ca-ti va da batai de cap cantitatea de lapte. Daca nu intelegi ceva te rog sa ma intrebi."
Ei aici sint si pozele cu acesti MINUNATI~Langosi + Langosi Toast;

4 comentarii:

any spunea...

Buna Laura de mult,mult timp cautam reteta de langosi cu cartofi in sfirsit am gasit-o,imediat am executat-o si rezultatul a fost pe masura asteptarilor MOI MOI BUNI RAU.Te-as intreba daca pot adauga cartofi si la reteta de gogosi???

Unul din multi! spunea...

Buna Amiy!!!!!
Ma bucur tare mult ca ai avut rezultate bune.
Amy, cartofii au rolul de a face aluatul moale si de a-l mentimne moale.De aceea dupa experienta adunata si parerea personala, in ori si ce aluat poti adaoja 2-3 cartofi fierti.
Dar cel mai important este ca, cartofii sa fie fainosi.Daca nu sint fainosi aluatul este foarte moale si lipeste si mai ales ce este si mai rau, inghite foarte multa faina....
Sper ca info. sa iti fie de folos!

Iti urez o zi minunata si toate cele bune!
Cu drag si prietenie
Laura S.

any spunea...

Multumesc pentru raspuns Laura eu am pus cartofii care aici in italia se folosesc pentru "gnocchi".Din aluatul asta ies langosi adevarati,o minunatie!!!!!!!!!!!!!!Am asteptat o asa reteta de multi,multi ani,MULTUMESC,PA

Unul din multi! spunea...

Draga Any, pot doar sa-ti spun ca si eu iubesc acest aluat si mai ales rezultatul.Numai ca, sa-le ia naiba de kalorii, peste noapte ies la iveala si-mi coase pantalonii foarte strimti...si din pacate bani pentru pantaloni noi NU mai prea sint ;-( , dar asa din cind in cind merge, chiar daca razboiul cu cusutul merge mai departe ;-))))
Toate cele bune si succes in tot ceea ce probezi!!!
Cu prietenie
Laura S.

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate