Cu dragoste și credință in Isus Cristos

Print Friendly and PDF

26 aug. 2008

CARTOFI BUNI SI RAPIZI LA CUPTOR- in mai multe variante

Aceast rezteta este postata si aici;
http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/8495/CARTOFI-BUNI-SI-RAPIZI-LA-CUPTOR/

Se pregatesc:
- cartofi,de preferinta mai mari,(cant. dupa preferinta)
- se spala.
- se taie in jumatati sau sferturi,depinde de marimea lor,
- 1 legatura patrunjel verde
- 1 legatura frunze de usturoi verde(merge si catei de usturoi pisati)
- ulei de masline sau vegetal.
Cartofii astfel pregatiti se pun intr-un castron se pune ulei deasupra si verdeturile tocate marunt si se amesteca bine ,in asa fel incit uleiul si mirodeniile folosite sa cuprinda toate partle cartofilor.
Astfel pegatiti,se pot tine chiar de pe o zi pe alta la frigider,dar ATENTIE~fara sare.
Sau se prepara imediat,punindu-i pe o tava unsa sau captusita cu hirtie de copt,se condimenteaza dupa gust cu /sau:
- sare
- piper
- boia dulce
- usturoi granulat
- frunzulite de rosmarin
- chimen,etc.
Tava se baga in cuptorul incins la maxim pina se auresc frumos deasupra.Se pot servii precum garnitura sau ca atare.Va asigur ca sunt f. buni si merge repede.Am facut si poze ,aici sint dragutele;
In aceasta poza sint cartofii deja cu ulei si verdeturi...
Se pot pune mai multe verdeturi chiar dupa gust,eu asta am avut pe moment casa.

-Aici sint pregatiti pt. copt;

Aici sint deja copti;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VARIANTA ~II~ CU CARNITA DE PUI
Dupa aceasi metoda de facut cartofii,scrisa mai sus am facut aceasta papica!Deci,de dimineata dupa micul dejun,
- am spalat,taiat pulpitele de pui,
- cartofi,la fel i-am spalat,curatat si injumatatit in cazul meu
iar intr-un vas am amestecat;
- 2 linguri de supa cu virf,usturoi granulat ,
- piper, patrunjel verde(din congelator)
- ca.100 ml ulei vegetal
Am amestecat totul bine si am turnat peste bucatile de carne si cartofi
Am amestecat totul bine,bine ,in asa fel incit uleiul si ingredientele sa le cuprinda bine.este bine,c-am asa 3-5 min. sa se amestece
Am acoperit vasul cu folie de nailon si am lasat in frigider(c-am 5-6 ore) pina in momentul in care ne-a fost foame si a trebuit sa le pregatesc pt. cuptor
- intr-o tava am asezat totul ,carnea cu pielea in jos,
- am presarat sare si citeva condimente pt. grill
- am acoperit cu folie, dinaia argintie,nu de nailon si am dat totul la 230°C pt. 25-30 min.
- am luat folia jos,
- am intors carnea cu pielea in sus,am presarat dinou cu sare si condimente pt. grill si am lasat mai departe sa se prajeasca ,pina ce carnita si cartofii au prins o culoare aurie deasupra.
Linga am servit doar mujdei de usturoi,metoda clasica.
Aici si citeva poze:
- carnita si cartofii asezati in tava
- iar aici papica gata,tocmai scoasa din cuptor,

IMPORTANT:
- ori ce carnita se poate marina cu tot felul de mirodenii ,zarzavaturi,etc,cu ore inainte,dar sarea si condimentele care contin sare ,
NUMAI INAINTE DE PRAJIRE.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
VARIANTA~III~CU CARNE DE PORC
Deci:
- am pregatt cartofii ca mai sus,
- cotletele de porc,pe care le-am lasat cu oase si de o grosime de ca. 1,50cm.le-am crestat pe margini putin,am presarat peste ele
- 1ls. magiran,
- 1ls patrunjel verde congelat
- 1lc cu virf usturoi granulat-
- 1lc cu virf chimen macinat
- 1lc piper macinat
- si am turnat ulei deasupra.
Cotletele le-am amestecat bine,in asa fel incit verdeturile,mirodeniile si uleiul sa le cuprinda bine.Am adaogat si cartofii,dupa care am amestecat totul bine si am lasat la fel citeva ore la frigider.Am asezat totul intr-o tava in care am pus apa de ca. 1-2 degete,am acoperit cu folie de aluminiu si am pus in cuptorul la maxim incins pt. ca 20-25 min.Am scos folia de deasupra ,am sarat bine si am introdus totul in cuptor la 250°C, pina ce carnea sa rumenit putin deasupra.Am intors-o, am sarat si la fel am bagat la cuptor pina ce carnea ,deasupra s-a rumenit frumos ,iar apa a scazut putin.Eventulal daca este necesar se mai poate adaoga putina apa ,vin,bere ,fiecare ce doreste pt. sos.Iar daca se doreste si place,se poate printr-e buc.de carne si cartofi se se adaoge si ceapa,morcovi sau alte legume...si sa se presare si putina boia de ardei.
Aici si citeva poze:
-carnea si cartofii marinati,asezati in tava cu apa,

- aici am acoperit cu folie,

Iar aici finalul;

TIP:
-Cotletele preparate la cuptor se pot lasa cu os si cu o grosime de preferat de 2 cm.
-Cotletele pt. gratar ,este bine sa fie fara os si cu o gr. de 1,50cm.

Niciun comentariu:

INDEX POSTARI

ALUATURI UNIVERSALE (8) ALUATURI UNIVERSALE-reloaded (1) ANUL NOU (1) APERITIVE (33) Apfelkuchen mit Apfelmus (1) AROME DULCI (2) Banner to Go (1) BAUTURI ALCOOLICE (7) BCATARIA FRANCEZA (1) brinza de vaci (1) BUCARARIA CEHA (1) BUCATARIA AMERICANA (1) BUCATARIA ASIATICA (2) BUCATARIA AUSTRIACA (46) BUCATARIA GERMANA (2) BUCATARIA ITALIANA (1) BUCATARIA POLONEZA (1) BUCATARIA ROMANEASCA (12) BUCATARIA TURCEASCA (1) BUCATARIA UNGUREASCA (5) BUCĂTĂRIA AUSTRIACA (1) BUDINCA DE OREZ CU BRINZA DE VACI SI MERE (1) BUDINCA DE OREZ CU VANILIE (1) Budincă (1) Budincă cu orez (1) BUDUNCA DE GRIES SI VANILIE (1) Chili con Carne (1) CHISELITA DIN ZMEURA SI VISINE (1) CONCURSURI (1) Cornulete (1) Cornuri (2) Cornuri pufoase preparate cu metoda Tangzhong (1) COZONAC CU MAC (1) CULINARIO ITALIANO (12) CULINARIO ITALIANO-reload (1) DECORATIUN~PATISERIE (1) DULCIURI (235) DULCIURI-reload (9) FURSECURI / PLÄTZCHEN (28) FURSECURI/BISCUITI (19) Galuste din Gries pentru supe (1) GARNITURI (18) GEMURI SI MARMELADE (4) GOGOSI PUFOSI DIN ALUAT CU BRINZA DE VACI (1) HALLOWEEN (4) HOBBY (4) IDEI DE TOT FELUL - la bucatarie (4) IDEI PENTRU~SUPE (4) INGHETATE/SORBET (2) KITCHEN HELP & IDEAS (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE (1) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE... (5) LANGOSI/GOGOSI/PLACINTE/GALUSTE (4) LICHIOR DIN CAISE (1) mere (1) MUFFINS ~ CO. (5) PATEU DIN TON cu sau FARA GELATINA (1) PATISERIE (8) PIINE TARANEASCA DIN NÖ (1) Piure de mere conservat (1) PLACINTA CU MERE (1) PLACINTA CU MERE A BUNICII (1) PLACINTA CU PIURE DE MERE (1) PLACINTA FRAGEDA CU MERE (1) PRAJITURA CARDINAL (1) PRAJITURA CU BRINZA DE VACI cu sau fara marmelada (1) Prajitura cu mere (4) PRAJITURA CU MERE ~IV~ (1) Prajitura cu nuca (1) Prajitura Somloi a la Laura S. (1) PRAJITURI (44) PREPARATE ~ FOIETAJ (6) PREPARATE CU CARNE DE PASARE (25) PREPARATE CU CARNE DE PORC (21) PREPARATE CU CARNE DE VITA (10) PREPARATE CU CARNE DE VITA-reloaded (1) PREPARATE CU CARNE TOCATA (11) PREPARATE CU PASTE FAINOASE (19) PREPARATE cu/din FRUCTE (15) PREPARATE cu/din FRUCTE Piure de mere la borcan (1) PREPARATE cu/din FRUCTE-reloaded (5) PREPARATE cu/din LEGUME (69) PREPARATE cu/din PESTE (20) PREPARATE DIN CARNE DE VINAT (1) PREPARATE IN MASINA DE PIINE (22) PREPARATE PANIFICATIE (100) PREPARATE PATISERIE (2) PREPARATE PE BAZA DE BRINZA (17) Retete (1) Retete ©opyright by Laura S. (26) RETETE A LA LAURA (1) SALATE (10) SIROPURI /BAUTURI NEalcoolice (5) SOSURI / DIPPURI (4) SUPE SI CIORBE (31) tang zhong PIINE (1) TARTA (- E)/PRAJITURA CU FRUCTE SI CREMA DE VANILIE (1) Tort “SACHER” (1) TORTURI (7) una~alta (3) water roux (1)

Persoane interesate